prezent: akwarium 30l+welonek-co dalej zeby się nie męczył?

Moderator: ModTeam

Pan kontekstowy
Nowicjusz
Pojemność akwarium: 35
Imię: Adi

prezent: akwarium 30l+welonek-co dalej zeby się nie męczył?

Post autor: Pan kontekstowy » 2011-02-10, 12:40

Witam,
Dostałem wczoraj w prezencie akwarium 30l i jednego welonka. Jak, najmniejszym kosztem - bo prezentów się nie zwraca - udogodnić temu welonkowi życie? Jestem zielony w tym temacie, ale ten prezent odrobinę zmobilizował mnie do wgłębienia się w te tematy, szczególnie, że zawsze chciałem mieć rybki.

Czy welonek ma mieć jakieś towarzystwo, czy może być sam?

Co muszę dokupić, żeby było mu w akwarium "dobrze"?

Z góry mówię, że nie mam do wydania zbyt wielu pieniędzy, więc chodzi mi tylko to, by zaopatrzyć się w tylko niezbędne rzeczy, tak żeby rybka się nie męczyła.

Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.

Awatar użytkownika
maol
Moderator
Pojemność akwarium: 200
Imię: Marcin
Nazwisko: Olszewski

Re: prezent: akwarium 30l+welonek-co dalej zeby się nie męczył?

Post autor: maol » 2011-02-10, 12:45

masz dwie drogi:
- kupić natychmiast 3x większe akwarium
- oddać welona do najbliższego sklepu. ...i kupić natychmiast większe akwarium, dla nowych rybek

Welony zwykle trzyma się samotnie, w akwariach jednogatunkowych - choćby dlatego, że są to ryby zimnolubne.

Welon nie może być trzymany w 30l, poza tym wymaga wydajnej i przewymiarowanej filtracji.

Zapraszam również do lektury:

http://www.e-akwarystyka.pl/topics29/4037.htm
http://www.e-akwarystyka.pl/topics29/3876.htm
http://www.e-akwarystyka.pl/topics29/7187.htm

P.S. Napiszę to co zawsze - nie przyjmuje się zwierząt w prezencie (i nie daje nigdy takich prezentów bez wcześniejszego uzgodnienia). Nawet, jeżeli prezent przynosi najukochańsza ciocia, to jest to wyraz bezdennej głupoty.
Glonojady maja specyficzna skórę którą jak pyszczak liźnie to poprostu mi sie w gębie robi źle.

Złote ciacha come back :)

Pan kontekstowy
Nowicjusz