Molinezja żaglopłetwa - wymagania życiowe.

Wszystko na temat ryb słodkowodnych.

Moderator: ModTeam

zusiu
Nowicjusz
Pojemność akwarium: 0

Molinezja żaglopłetwa - wymagania życiowe.

Post autor: zusiu » 2007-05-06, 13:38

Witam.

Jestem początkującym akwarystą. Postanowiłemw swoim 25l akwarium (brak miejsca na większe, a szkoda) hodować molinezje żaglopłetwe. Zakupiłem 1 samca i 2 samice odmiany czerwonej, oraz 1 samca i 2 samice odmiany srebrnej. We wszystkich żródłach czytałem, że są to rybki bardzo przyjazne i nadają się do akwarium towarzyskiego. Ja zdecydowałem się na akwarium jednogatunkowe i mam problem z samcami. Samiec czerwony jest agresywny w stosunku do srebrnego i do wszystkich samic. Po prostu rozstawia towarzystwo po kątach. Czy jest to normalne zachowanie, nigdzie nie doczytałem się, że są to ryby terytorialne.
Mój drugi problem polega na tym, że nie jestem pewien czy powinienem dodawać soli do wody w akwarium moich molinezji. Czytałem, że jest to konieczne dla ich prawidłowego bytowania i rozwoju. Mam problem z kupieniem soli niejodowanej, a dostępne w hadlu sole akwarystyczne zawierają barwniki. I oczywiście w jakich proporcjach stosować sól.
Proszę o pomoc i dziękuję.
Pozdrawiam zusiu.[glow=darkred][/glow][glow=darkred][/glow][glow=darkred][/glow]

Awatar użytkownika
picia1992
Stały bywalec
Pojemność akwarium: 96
Imię: Piotrek
Kontakt:

Re: Molinezja żaglopłetwa - wymagania życiowe.

Post autor: picia1992 » 2007-05-06, 17:34

należy doadć soli (wystarcza 1 łyżka stołowa na każde 10 litrów wody w akwarium) woda powinna być twarda. Potrzebuje raczej dużego akwarium i dobrze zarośniętego oraz dobrej filtracji.
Remember the name

Pablo
Stały bywalec
Imię: Pawe³

Post autor: Pablo » 2007-05-06, 18:06

Czemu 25L to tylko na krewetki min to 40L wtedy możesz hodować ryby.
Czyż nie piękne?
Pozdrawiam. Pablo
\/ Nie bądź taki kliknij Pomógł =]

zusiu
Nowicjusz

Post autor: zusiu » 2007-05-06, 18:44