15 dniowy narybek bojownika umiera

Wszystko na temat chorób ryb, zwierząt akwariowych.

Moderator: ModTeam

Agent_pl
Nowicjusz
Pojemność akwarium: 30
Imię: Grzegorz

15 dniowy narybek bojownika umiera

Post autor: Agent_pl » 2011-11-11, 00:25

Zbiornik tarliskowy 15 l, ok 17 sztuk narybku, kamień napowietrzający i grzałka na 29 stopni. dno czyste tj. bez podłoża, drobne roślinki pływające i mech, brak filtra
Jeszcze wczoraj chwaliłem się że nie padła mi ani jedna sztuka, dzisiaj jak fatum co godzinę 1, na dnie było dość osadu z preparatu jbl nobil fluid artemia, który był stopniowo odsysany przy codziennych podmiankach wody (odstana 24 godz.), niestety większość się tak przylepiła że nie dało się jej usunąć. Jestem początkującym akwarystą. Czy to może być pleśniawka? Co dalej ?

blue_betta
Moderator
Pojemność akwarium: 160
Imię: M.
Kontakt:

Re: 15 dniowy narybek bojownika umiera

Post autor: blue_betta » 2011-11-11, 00:45

Czy narybek już samodzielnie pływa? Jeśli może za wcześnie je odłączyłeś od samca.
Brak filtra przy narybku to bardzo poważny błąd. W ogóle najlepiej by było, gdybyś wcześniej zagospodarował sobie taki kotniczek, z dojrzałym już filtrem, stabilnymi parametrami, które dla narybku są szczególnie ważne.
Jeżeli pokarm został "przedobrzony" to zapewne psuje wodę do tego brak filtra=parametry nie wyglądają zbyt ciekawie. Jeśli sprawę z pokarmem uda się (jak najszybciej) rozwiązać to najważniejsze: filtr (czym prędzej!), stała temperatura, pokrywa, stałe parametry.
Na tę chwilę obserwuj ryby bardzo uważnie.

Agent_pl
Nowicjusz

Post autor: Agent_pl » 2011-11-11, 01:46