Witam jestem początkującą akwarystką.
Jakiś czas temu kupiliśmy sobie akwarium około54 litrowe . Wybraliśmy gotowy już zestaw HAILEA.
Po przyjściu do domu wypakowaliśmy akwarium wymyliśmy go, wypłukaliśmy kamienie, daliśmy roślinki, grzałkę , do filtru wewnętrznego daliśmy tabletkę która miała się przyczynić do rozwinięcia odpowiedniej flory bakteryjnej. Po 3 dniach wymieniliśmy filtr węglowy na taki, który wygląda jak wata. Po czym pościliśmy rybki 8 Neonek,6 Danio czerwonych, 4 Rozborki,4 Tetry i glonojada.
Niestety po jakimś czasie ryby zaczęły chorować(tylko neonki) , mianowicie miały białe plamki –okazało się ze jest to rybia ospa, daliśmy do wody wiec zieleń(preparat do zwalczania ospy rybnej w akwariach) było to dokładnie dwa dni temu. Przy okazji wymieniliśmy ta „wate” na świeża Rybki wyglądają na coraz to zdrowsze.
Niestety woda robi się mętnawo-szarawa. Nie wiem dlaczego. Zauważyłam tez ze neonki –jak gdyby traciły „połysk” i kolor.
I mam pytanie pan w zoologicznym nic nie powiedział czy trzeba roślinki wyciągać z tych koszów. Dziś kupiliśmy wkład do filtra akwarystycznego (ceramiczny) ze względu na to ze pan sprzedawca powiedział ze jest on o wiele lepszy niż ta „wata”. Ale jeszcze go nie wkładałam.
Bardzo proszę o porady
maol:
zmieniam tytuł wątku na bardziej czytelny
Mętna woda w nowym akwarium
Moderator: ModTeam
-
- Nowicjusz
- Pojemność akwarium: 0
- Imię: Kasia
Mętna woda w nowym akwarium
Ostatnio zmieniony 2007-09-20, 19:56 przez Gizmiatko, łącznie zmieniany 1 raz.
- WOJTEK
- Akwarysta
- Imię: Wojtek
- Kontakt:
Re: Mętna woda w nowym akwarium
podstawa to nie słuchaj się sprzedawców, po pierwsze za szybko wpuściłaś rybki, po drugie rybek nie powinno się wpuszczać wszystkich naraz tylko partiami, po trzecie za małe akwa na glonka, razbór powinno być przynajmniej 7, a na danio za małe akwa. rybią ospę mogłaś przynieść już z rybkami z sklepu, ale najlepiej było by zacząć od początku i dać akwarium dojrzeć przez 3 tygodnie,
pozdro
pozdro
- Kazio